Het belang van tevreden personeel

Het is belangrijk voor de werkgevers dat de het personeel tevreden is. Hoewel het belangrijk is wordt dit toch vaak vergeten. Bij veel bedrijven staat namelijk de klant centraal, maar wie zorgt er voor tevreden klanten? Juist, het personeel. Op het moment dat het personeel niet tevreden is resulteert dit in ontevreden klanten doordat het personeel zich niet professioneel of netjes opstelt. Het is dus belangrijk dat je regelmatig een mto uitvoert. Mto staat voor medewerkerstevredenheid onderzoek. Doormiddel van een mto kan een werkgever relatief makkelijk inzicht krijgen in de mening en gedachten van het personeel. Een voorwaarde voor een medewerkersonderzoek is dat het anoniem is. Op het moment dat jij een anonieme enquête afneemt is de kans dat je op een eerlijk antwoord krijgt groter. Voor veel mensen is het moeilijk om eerlijk te zijn recht in iemands gezicht.

Het is voor werkgevers van cruciaal belang dat je een vertrouwensrelatie hebt met het personeel en ze altijd eerlijk tegen je zijn. Dit heeft niet alleen te maken met vertrouwen in het kader van diefstal en dergelijk, maar ook als ze het simpel weg gewoon niet met jou of bepaalde zaken eens zijn. Misschien hebben zij wel hele goede inzichten en kunnen zij jou helpen met het verbeteren van bepaalde bedrijfsprocessen.

Iedereen heeft ergens een mening of opvatting over. Vergeet niet dat al deze perspectieven samen een veel duidelijker beeld vormen van een bepaalde situatie dan alleen je eigen. Het personeel verteld je dingen die je zelf waarschijnlijk helemaal niet weet. Door alle meningen te bundelen krijg jij als werkgever een duidelijk beeld.

Dit zorgt er samen weer voor dat het bedrijf loopt als een geoliede machine. Dit uit zich weer richting de klant en zo gaat het balletje rollen. Positieve mond-tot-mond reclame, likes op je social media en retentie zijn de resultaten van positief en gemotiveerd personeel.

Bezoek de bron van dit bericht : https://carrierepoort.nl/